Kabinet dapur terbaik 2020

Table top memainkan peranan yang penting bagi setiap kabinet dapur. Ada yang tak tahu apa itu table top? 

Table top adalah permukaan atau lapisan paling atas untuk kabinet dapur bahagian bawah. Ia penting kerana boleh dikatakan semua kerja-kerja dapur dan penyediaan makanan dilakukan di atas table top. Jadi ketahanan table top sangat penting untuk kerja-kerja dapur.


Pemilihan table top kabinet dapur bergantung kepada bajet anda. Jika mempunyai bajet yang lebih, quartz stone adalah pilihan yang tepat, kerana ia sangat berbaloi dengan pelaburan yang telah anda buat. Kepada mereka yang mempunyai bajet terhad, anda boleh memilih solid surface ataupun HPL. 


Jangan risau, jika ia tidak tampak semewah quartz stone, kerana pemilihan warna serta material kabinet dan juga kemasan serta kebersihan dapur itu sendiri yang menampakkan ruang dapur kita menarik dan mewah.


Berikut merupakan antara table top yang terdapat di pasaran.

👇👇👇👇👇

1. QUARTZ STONE
Quartz stone merupakan pilihan table top terkini. Ia sangat versatile, dengan pelbagai warna yang menarik serta sangat menawan dan tampak mewah. Ciri utama quartz stone ini adalah, ia tahan lasak dan tidak mudah calar. Quartz stone ini juga tidak poros, ini bermaksud ia tidak menyerap air atau apa-apa jenis cecair. Dari segi penjagaan memang mudah anda buleh menggunakan sabun pencuci pinggan seperti axion untuk memastikan permukaan kilat. Walaupun harga nya agak tinggi sedikit namun kecantikan dan kekemasan produk ini cukup terbaik.


















2. SOLID SURFACE
Solid surface juga merupakan material pilihan ramai. Ia merupakan 'artificial stone' di mana komposisi bahan utama ia merupakan gabungan bahan sintetik seperti polister atau akrilik dan bahan semulajadi yang lain. Seperti quartz stone, solid surface juga merupakan jenis material table top yang tidak poros, iaitu tidak mudah menyerap cecair dan mudah dijaga dan dibersihkan. kebanyakan jabatan jabatan kerajaan atau kaunter pejabat memilih material jenis ini. Dari segi penjagaan juga amat di titik beratkan sebabkan mudah calar.


3. HPL ( hight presure laminate )
HPL merupakan antara material paling ekonomi. Bagi mereka yang mempunyai bajet agak rendah, HPL ini akan menjadi pilihan. Cuma ia tidak lah lasak kalau di bandingkan QUARTZ STONE, SOLID SURFACE dan KONKRIT TOP TILE 2 X 2. Paling merisaukan adalah dari segi ketahanan basah dan panas. Dari segi kelebihan HPL ini cukup banyak warna dan texture. Kebiasaan nya material ini menjadi pilihan di sebabkan murah atau mudah di alihkan sekiranya anda ingin membuat ubah suai dapur di belakang hari.











4. Konkrit top tile 2 x 2
Konkrit top tile 2 x 2 adalah yang paling laris jika dibandingkan dengan 3 jenis material di atas. Harga agak mahal sedikit dari top HPL mana kala murah sedikit berbanding SOLID SURFACE dan QUARTZ STONE. Permukaan top di lapisi dengan tile. Pada ketika ini penggunaan tile jenis 2 x 2 sering menjadi pilihan. Cuma kelemahan nya akan nampak dari segi penyambung tile.











Sekiranya anda berminat buleh hubungi kami 019 6645709 atau buleh datang sendiri ke kilang kami di taman bukit tembakau umbai melaka.

http://wasap.my/60196645709

No comments:

Post a Comment

PROMOSI KABINET DAPUR 2024

 Assalamualaikum kepada semua pengikut setia blog ini, Lama sudah kami tak bersiaran dalam blog Dan agak bersawang jugak la di sebab kan kes...